Faria servir aquest portal com un punt de connexió dins un petit projecte que unís l’àrea de les ciències naturals, la de plàstica i la de llengua catalana, totes amb el suport de les TIC.
La meva activitat està pensada per cicle inicial (millor segon).
Els objectius d’aquesta proposta són:
- descobrir per ells sols quins apartats hi ha a la pàgina. Per tant, un treball autònom amb el suport de l’ordinador.
- ampliar el vocabulari relacionat amb el món dels animals de granja, quins oficis s’hi duen a terme i què s’obté de la producció de la granja.
- treballar cooperativament.
- buscar imatges a Internet per poder pintar-les ells mateixos.
- buscar informació, si els cal, a través de les pàgines webs.
- preparar una petita exposició oral en grup.
Aquesta activitat està pensada per fer-la amb el grup classe partit (la meitat), com es solen fer les classes de TIC.
Dins el portal, entraria al món dels animals, i escolliria “la granja”.
Continguts treballats a través del programa analitzat:
Activitats 1.
- Conèixer els animals que hi ha en una granja: ovella, porc, vaca, gallina, oca, ànec, gall d’indi, paó.
- El pastor és la persona encarregada de vigilar el ramat d’ovelles.
- Les gallines ponen ous.
Activitats 2:
- Lloc on viuen els porcs (cort), vaques (quadra) i ovelles (pleta).
- Classificació d’animals: mamífers i aus.
Un cop els alumnes han acabat les activitats faríem grups de treball de 3-4 persones.
Cada grup tractaria de buscar informació de diferents temàtiques:
1) Quins animals trobem a una granja? On viuen? Com es diu el so que fan cadascun d’ells?
2) Quines persones treballen en una granja? Quins productes s’obtenen de la producció de les granges?
3) Què vol dir que un animal és mamífer? Característiques de les aus. Posar exemples d’animals de la granja mamífers i d’aus.
En aquest moment per grups han de fer servir l’Internet per poder contestar les preguntes, com a suport. El mestre té el paper d’ajudar-los a trobar la informació amb una fitxa on hi posi els llocs on poden anar a buscar informació.
Després han de buscar una imatge de la temàtica de la pregunta per pintar. Pot ser tots la mateixa o cada persona del grup escollir-ne una de diferent, però sempre que estigui relacionada amb el tema què els ha tocat.
I finalment, han de preparar-se una o dues oracions per persona explicant què han investigat i què han après davant dels companys. Així, entre tots, es podran respondre totes les preguntes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada