Benvinguts/es al nostre blog

Aquest bloc és el resultat del treball de curs de l’assignatura “Programes Multimèdia Infantil i Juvenils” de la Menció en TIC del Grau dels Estudis de Mestre d’Educació Primària i Grau dels Estudis de Mestre d’Educació Infantil de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. Curs 2010-2011. Professora: Josefina Ferrés.

Hem volgut adreçar aquest bloc a analitzar i buscar recursos a la xarxa que estiguin relacionats amb la didàctica de les ciències naturals i les matemàtiques encarat a els/les nens/es de Primària (6 - 12 anys)

dilluns, 2 de maig del 2011

Experiències TIC a l’aula. En la Red Aprendo.

Aquest projecte s’ha dut a terme a l’escola Príncipe Felipe de Motril (Granada) dut a terme durant el curs 2003/2004.


Dins aquest projecte els alumnes havien de crear  Caceres del Tresor i WebQuest relacionades amb el currículum.
Per una banda, l'alumnat escollia i / o proposava un tema de recerca.
Per altra banda, el professorat dissenyava investigacions a proposta de l'alumnat i la seva elecció.
Primer de tot els alumnes havien d’escollir un tema i buscar informació a través de les pàgines web. L'alumnat escrivia el seu treball en Office, gravat com a pàgina web. El paper dels professors era el d’avaluar i suggeria correccions per millorar-les.

Un cop passat aquest filtre el resultat es penjava a la web del centre. Els alumnes creaven la pàgina amb els enllaços que volien per donar la informació.

Durant tot el curs els alumnes varen treballar les següents aplicacions a través de la Web 2.0:
-          Una wiki per narrar
-          Un blog
-          Un fotoblog

Penso que és un projecte que fa que els alumnes treballin sobretot:
-          El tractament de la informació. Amb aquest projecte han de saber buscar diferents fonts d’informació, per aprendre a fer links, per organitzar la informació en forma de text, o de preguntes...
-          Agafin el domini de les tècniques informàtiques per treballar i construir les seves produccions.
-          S’esforcin per a treball en grups cooperatius.
-          Ells mateixos són els creadors del seu coneixement, no se’ls dóna la informació ni continguts “elaborats”. 

Prémer aquí per trobar l'experiència explicada i els exemples.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada