Benvinguts/es al nostre blog

Aquest bloc és el resultat del treball de curs de l’assignatura “Programes Multimèdia Infantil i Juvenils” de la Menció en TIC del Grau dels Estudis de Mestre d’Educació Primària i Grau dels Estudis de Mestre d’Educació Infantil de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. Curs 2010-2011. Professora: Josefina Ferrés.

Hem volgut adreçar aquest bloc a analitzar i buscar recursos a la xarxa que estiguin relacionats amb la didàctica de les ciències naturals i les matemàtiques encarat a els/les nens/es de Primària (6 - 12 anys)

diumenge, 1 de maig del 2011

Un recurs gràfic

Introduir les TIC dins l’aula ha de ser un procés en el qual participin alumnes i mestres. Penso que fer servir la següent aplicació gratuïta que ens ofereix la web aconsegueix que aquesta connectivitat sigui necessària i molt important per obtenir el resultat final.

Wordle és una aplicació que ens facilita fer els núvols de paraules. Penso que seria una bona iniciativa introduir aquest sistema d’aprenentatge a través de les TIC a una assignatura com les ciències on hi ha tants conceptes per aprendre.

Aquest portal et permet escriure un text i ell sol calcula el nombre de vegades que escrius una paraula en concret i quantes més vegades la repeteixes, la mida de la seva lletra augmenta. Això facilitaria que els alumnes recordessin les paraules de cada tema. També es pot fer en forma de llistat. Penso que aquest text s’ha de crear entre tots, tota l’aula. Aquí sorgirà el debat de pensar quins conceptes són els claus del tema, hauran de participar oralment per expressar-se, per poder col·laborar han de tenir un mínim de coneixement del tema cosa que els pot motivar per anar repassant dia a dia...

Per exemple, en el tema de classificació dels animals apareixen noms que no són molt quotidians. Pot ser molt interessant que un cop treballat a l’aula es faci servir aquesta aplicació, es creï el núvol de paraules i es pengi a l’aula.
Aquests alumnes sempre més tindran aquells conceptes a l’aula i els aniran recordant i interioritzant gairebé inconscientment. A més, és un sistema adequat per decorar la classe ja el material és acadèmic i a més, creat amb la col·laboració dels alumnes. 

1 comentari:

  1. Aquest mètode d’aprenentatge visual el considero interessant ja que no només pot servir a l’aula sinó també als propis alumnes per estudiar. Una recopilació de paraules clau pot ser un bon sistema perquè els nens i nens aprenguin a sintetitzar i fer bons mapes conceptuals i també a retenir la informació més imprescindible de cada temari.
    De la manera com ho planteja la meva companya Minerva, trobo interessant com vol introduir l’aplicació dins l’aula, és a dir, d’una forma cooperativa. Crec que és molt positiu pels alumnes adonar-se’n per ells mateixos de la importància dels recursos webs que tenen a l’abast i també que els uns amb els altres és poden ajudar mútuament.

    ResponElimina